Od 1 kwietnia 2012 r. obowiązuje ustawa o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U. 2011 nr 209 poz. 1243), która daje prawo osobom niesłyszącym i głuchoniemym do skorzystania z usług tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w urzędzie. W związku z powyższym osoba uprawniona, która zamierza skorzystać z powyższych usług, zobowiązana jest zgłosić ten fakt do Urzędu Gminy Komorniki, ul. Stawna 1, w terminie co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Zgłoszenie powinno być dokonane w jednej z następujących form:
Godziny otwarcia Urzędu Gminy Komorniki:
Poniedziałek: 8:30 - 16:30
Wtorek-Piątek: 7:15 - 15:15
Obsługa za pomocą aplikacji Wideotłumacz
Urząd Gminy Komorniki oferuje usługę Wideotłumacz dla osób głuchych.
Można z niej skorzystać podczas wizyty w urzędzie, nie trzeba się specjalnie wcześniej umawiać.
Przy wejściu do budynku od ul. Stawnej 1, na parterze po lewej stronie znajduje się Biuro Obsługi Klienta (BOK). Wchodząc tam, poinformuj pracowników o potrzebie skorzystania z tej formy kontaktu. Na przykład, można mieć przy sobie kartkę „Chciałbym skorzystać z Wideotłumacza”. Pracownicy BOK w parę minut zorganizują taką możliwość.
Urząd jest czynny w poniedziałek w godzinach od 8:30 do 17:30, od wtorku do piątku w godzinach od 7:15 do 15:15.
Sprawy, które możesz załatwić w naszym urzędzie to m.in:
Więcej informacji o tym, co robią poszczególne wydziały Urzędu Gminy Komorniki znajdziesz na naszej stronie internetowej: https://www.komorniki.pl/zalatw-sprawe.html