Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

 

Zapoznaj się z POLITYKĄ PRYWATNOŚCI I PLIKÓW COOKIES.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej
Poniedziałek, 14 października 2024
Imieniny: Liwii, Bernarda, Kaliksta
deszcz
9°C

Pytania do wójta i odpowiedzi

Pytanie z dnia 21.08.2024

Dzień dobry. Jestem mieszkanką Plewisk. Chciałabym się dowiedzieć jaka inwestycja ma zostać rozpoczęta przy osiedlu słoneczne tarasy - Fabianowska 77. Widzimy oznaczenia, góry piachu i duże rury, ale nie wiemy jaki jest cel tego przedsięwzięcia. Proszę o informację zwrotną. 

Odpowiedź: Uprzejmie informuję, że materiały budowlane znajdujące się na działce gminnej są niezbędne do wykonania budowy ul. Wrzosowej w Plewiskach, która obejmuje odcinek od ul. Zimowej do ul. Fabianowskiej w Plewiskach.

Pytanie z dnia 18.08.2024 
Dzień dobry mam pytanie bo chcemy z żoną zameldować się w gminie jakie dokumenty musimy posiadać do zameldowania?i czy jakieś upoważnienie musi być jak będę składać w imieniu żony Kolejne pytanie jeśli dziecko nie ma skończonych 5lat jakie dokumenty do golenia aby wyrobić dziecku dowód osobisty. Z góry dziękuję za pomoc.

Odpowiedź: „Zameldowanie na pobyt stały wymaga złożenia wniosku „ zgłoszenie pobytu stałego”, przedstawienia tytułu prawnego do lokalu - do wglądu oraz okazania dokumentu stwierdzającego tożsamość. Zameldowanie możliwe jest także przez pełnomocnika, który musi posiadać pełnomocnictwo na piśmie oraz dokument stwierdzający tożsamość. 
Wniosek o dowód osobisty dla dziecka poniżej 5 roku życia można złożyć osobiście lub poprzez e-usługę. Podczas wizyty w urzędzie obecny musi być jeden z rodziców z dokumentem stwierdzającym tożsamość. Do złożenia wniosku niezbędne jest też zdjęcie dziecka oraz aktualny dowód osobisty dziecka ( jeśli go posiada).”

Pytanie z dnia 12.08.2024
Dzień dobry, proszę o informację, kiedy będzie realnie zrobiona kanalizacja i droga przy ul. Kasztanowej w Komornikach.

Odpowiedź: Uprzejmie informuję, że Urząd Gminy Komorniki dokłada wszelkich starań, aby inwestycje drogowe wykonywane były zgodnie z Programem Budowy Dróg. Kolejność realizacji inwestycji określona jest w zaktualizowanym Programie Budowy Dróg oraz uzależniona jest w głównej mierze od posiadanych środków finansowych w budżecie Gminy.

Ulica Kasztanowa w Komornikach ujęta została w zaktualizowanym Programie Budowy Dróg w II etapie, który nie otrzymał jeszcze szczegółowych ram czasowych, a rozpoczęcie tego etapu przewidziano na rok 2027. Przypominamy, że Program Budowy Dróg stanowi koncepcję rozwoju infrastruktury drogowej na terenie Gminy i jego ramy czasowe mogą ulegać zmianie.

Jednocześnie pragniemy zapewnić, że do czasu wybudowania nowej infrastruktury drogowej, Gmina Komorniki będzie zapewniać przejezdność oraz swobodny przechód w ramach bieżącego utrzymania dróg.

Ponadto informuję, że sieć kanalizacji deszczowej zostanie wybudowana wraz z drogą, natomiast w sprawie sieci kanalizacji sanitarnej należy zwrócić się do Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych Komorniki Sp. z o.o. – nr tel. 61 8108155, e-mail biuro@pukkomorniki.pl.

Pytanie z dnia 05.08.2024
Dzień Dobry Kiedy będzie opracowany z możliwością pobrania aktualny plan budowy dróg ? Ewentualnie czy w planach została ujęta ulica Zgodna (Łęczyca) która była w planach budowy w poprzednim opracowaniu. Dziękuję za informację 

Odpowiedź: Uprzejmie informuję, że Urząd Gminy Komorniki w porozumieniu z Radą Gminy Komorniki, Radami Sołeckimi oraz Sołtysami dokonał aktualizacji Programu Budowy Dróg. Na chwilę obecną trwa obróbka graficzno-informatyczna w/w PBD oraz dostosowanie założeń planu do Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Komorniki. 

Ponadto informuję, że ulica Zgodna w Łęczycy ujęta została w I etapie nowego Programu Budowy Dróg i planowana jest do wybudowania w 2026 r.

Pytanie z dnia 25.07.2024
Dzień dobry, kiedy ruszy przebudowa Kolejowej w Plewiskach na odcinku od wiaduktu do Grunwaldzkiej?

Odpowiedź: Uprzejmie informuję, że zadanie inwestycyjne związane z przebudową ul. Kolejowej w Plewiskach rozpoczęło się w dniu 29.08.2023 r., z chwilą podpisania umowy z Wykonawcą. Powyższe zadanie wykonywane jest w formule zaprojektuj i wybuduj. Na dzień dzisiejszy zakończono prace związane z przygotowaniem dokumentacji projektowej wraz z niezbędnymi uzgodnieniami i trwa proces uzyskania pozwolenia na budowę oraz czasowej organizacji ruchu. Po zakończeniu tego etapu rozpoczną się prace budowlane, które zaplanowano wstępnie na koniec sierpnia br.

Pytanie z dnia 24.07.2024

Odpowiedź: Uprzejmie informuję, że Urząd Gminy Komorniki w porozumieniu z Radą Gminy Komorniki, RadamiSołeckimi oraz Sołtysami zaktualizował Program Budowy Dróg. Na dzień dzisiejszy trwa proces informatycznego oraz graficznego zredagowania w/w PBD oraz dostosowanie założeń planu do Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Komorniki.

Ponadto informuję, że w sprawie sieci światłowodowej należy zwrócić się do gestorów przedmiotowej sieci z prośbą o udzielenie informacji o planach inwestycyjnych dotyczących rozbudowy w/w sieci. Budowa sieci światłowodowych leży w gestii operatorów teIekomunikacyjnych.

Pytanie z dnia 16.07.2024

Dzień dobry, proszę o wskazanie namiaru na stomatologa działającego w ramach NFZ na terenie Gminy Komorniki, ponieważ nie mogę znaleźć takiej informacji na stronie internetowej gminy. 

Odpowiedź:  W odpowiedzi na Pani pytanie informuję, że dane stomatologów działających w ramach NFZ na terenie gminy Komorniki nie znajdują się na naszej stronie internetowej. Są to podmioty prywatne, które nie mają obowiązku informowania urzędu Gminy o podpisaniu przez dany podmiot kontraktu w ramach NFZ. Takie informacje znajdują się w zasobach Narodowego Funduszu Zdrowia w Informatorze o terminach leczenia na stronie internetowej pod adresem: https://terminyleczenia.nfz.gov.pl/. Po wpisaniu usługi, województwa i miejscowości jakiej Pani szuka system wygeneruje aktualne informacje o lekarzach specjalistach działającym w ramach NFZ. Ponadto szersze informacje uzyska Pani pod nr telefonu 800 190 590. Jest to telefoniczna Informacja Pacjenta, która działa przez całą dobę 7 dni w tygodniu.

Pytanie z dnia 13.07.2024

Witam, w imieniu mieszkańców proszę o zamontowanie kosza na śmieci na skrzyżowaniu ulicy Ogrodowej i Komornickiej. Jest to trasa powrotu dzieci ze szkoły i często zdarzają się porzucone opakowania po batonikach, ale również jest to miejsce wyprowadzania psów na spacery. Widzę że mieszkańcy dbając o czystość zbierają odchody po swoich psach, ale nie mają co potem zrobić z woreczkami. Podczas rozmów mieszkańców temat jest często podnoszony, ale chyba nie był jeszcze zgłaszany do Gminy.

Odpowiedź:  W najbliższym czasie, w okolicy skrzyżowania ul. Ogrodowej i Komornickiej w Komornikach, zostaną dołożone 2 kosze na śmieci, jeden na odpady zwykłe i drugi na psie nieczystości.

Pytanie z dnia 22.05.2024

Dzień dobry, chciałabym się dowiedzieć czy jest już ustalona konkretna data wykonania kanalizacji na ulicy Stawnego w Rosnówku? Co roku na spotkaniach wiejskich zadajemy pytanie odnośnie kanalizacji i drogi na tej ulicy i zawsze jesteśmy zbywani. Z góry dziękuję za odpowiedź. 

Odpowiedź: Uprzejmie informuję, że Urząd Gminy Komorniki dokłada wszelkich starań, aby inwestycje drogowe wykonywane były zgodnie z Programem Budowy Dróg. Kolejność realizacji inwestycji określona jest w aktualizowanym Programie Budowy Dróg oraz uzależniona jest w głównej mierze od posiadanych środków finansowych w budżecie Gminy. Droga gminna ul. Stawnego w Rosnówku ujęta została w aktualizowanym obecnie Programie Budowy Dróg w I etapie. W związku z powyższym budowa ul. Stawnego w Rosnówku zaplanowana została na 2026 r. 

Jednocześnie informuję, że w sprawie sieci kanalizacji sanitarnej należy zwrócić się do Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych Komorniki Sp. z o.o. - nr tel. 61 8108155, e-mail biuro@pukkomorniki.pl.

Pytanie z dnia 17.05.2024

Witam, 29 kwietnia wysłałem maila z prośbą o udzielenie informacji dot. Wyjazdu z ulicy żabikowskiej na adres drogi@komorniki.pl do dnia dzisiejszego nie otrzymałem odpowiedzi. Jeżeli w/w adres jest nieaktualny proszę o podanie danych do kogo w tej sprawie mogę napisać. Pozdrawiam serdecznie 

Odpowiedź: Uprzejmie informuję, że po analizie przesłanych przez Pana zdjęć oraz w związku z wizją w terenie pracowników Urzędu Gminy Komorniki podjęto decyzję o zleceniu wykonawcy oznakowania pionowego na terenie Gminy Komorniki ponownego ustawienia lustra drogowego naprzeciw zjazdu do posesji 32A-F - ul. Żabikowska w Komornikach. Umieszczenie w/w lustra zostanie wykonane razem z innymi pracami utrzymania oznakowania pionowego zleconymi w najbliższym czasie.

Pytanie z dnia 30.04.2024

Dzień dobry, Przez ostatnie kilka lat kody czytelnicze do Legimi były wysyłane mailowo, natomiast od 2 m-cy wymagane jest osobiste przyjście do biblioteki po obiór kodu. Nawet w ubiegłym miesiącu kod można było otrzymać ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego aktywacje kodu, natomiast — przed tegoroczną Majowką — biblioteka wprowadziła zasadę, ze kody można odebrać dopiero pierwszego dnia roboczego miesiąca aktywacyjnego. Pomijając bezsens zmuszania czytelników do osobistego stawiennictwa w budynku biblioteki po to, aby korzystać z książek elektronicznych, zastanawiam się, jak to jest możliwe, że blokuje się czytelnikom dostęp do e-booków w terminie tzw. Majówki (w dodatku przez okres 6 dni!) poprzez ustanowienie pierwszego możliwego dnia odbioru kodu działającego w miesiącu maj na dzień 6 maja- przecież Majówka to te dni kiedy mamy czas spędzić z książką i dokończyć czytanie rozpoczętych pozycji. Proszę o weryfikację działań osób zarządzających Biblioteką Publiczną w Komornikach, bo wygląda na to, że idea, jaka powinna przyświecać istnieniu bibliotek publicznych, a więc ułatwianie obywatelom dostępu do literatury  – w Komornikach chyba umarła. Z ostatnich decyzji wynika, że najważniejsze jest, aby odwiedzić osobiście budynki biblioteki (pomimo iż nie wypożycza się książki papierowej) oraz jak widać, po sytuacji ‘majówkowej’ nie tylko nie dba się o dobro czytelnika, a wręcz ogranicza się dostęp do literatury zainteresowanym korzystaniem z czytelnictwa elektronicznego. Jednocześnie chciałabym nadmienić, że dla wielu czytelników korzystanie  z czytników jest bardziej dogodną formą samego czytania (choćby poprzez możliwość dostosowania wielkości czcionki dla wygody czytania), zabierania literatury w podróż i korzystania z czytelnictwa przez całą rodzinę. Ponadto nie wszystkie tytuły będące  w sferze zainteresowań czytelników są dostępne w bibliotekach w formie drukowanej, a znajdują się w zbiorze Legimi.  

Odpowiedź:  Odpowiadając na Pani zapytanie z dnia 30.04.2024  r. informuję, że Biblioteka Publiczna Gminy Komorniki z dniem 01.03. 2024 r. wprowadziła nowe zasady korzystania z dostępu do platform Legimi oraz Empik Go. O zmianach tych Czytelnicy zostali poinformowani już dnia 24.02.2024 r. poprzez oficjalną stronę internetową Biblioteki https://www.biblioteka-komorniki.pl/nowe-zasady-korzystania-z-platformy-legimi-oraz-empik-go, a także stronę Facebook Biblioteki. Zasady można przeczytać na stronie w zakładce Regulaminy.

Wprowadzenie zasady osobistego odbioru kodów wiązało się z usprawnieniem bieżącej pracy Biblioteki, ponieważ odpisywanie Czytelnikom na 100 e-maili w jeden dzień (tyloma kodami dysponuje biblioteka) znacznie zakłócało obsługę Czytelników w placówce. Ponadto, do Biblioteki zaczęli masowo zapisywać się czytelnicy spoza Wielkopolski, tylko po to, by drogą elektroniczną uzyskać dostęp do kodów. W takiej sytuacji stali Czytelnicy z naszej gminy byliby poszkodowani i pozbawieni możliwości czytania e-booków. Idea, która przyświeca istnieniu bibliotek publicznych i na którą się Pani powołuje, to jednak zapewnienie Czytelnikom dostępu do literatury głównie w formie tradycyjnej-papierowej (w 98%), a dostęp do form elektronicznych to dodatkowy bezpłatny bonus dla stałych Czytelników naszej gminy. Informuję, że Biblioteka nie zmusza swoich Czytelników, ani do korzystania z form papierowych, ani elektronicznych. Akceptacja regulaminów Biblioteki jest dobrowolna.

Zarzut blokowania dostępu do literatury jest zatem nadużyciem, ponieważ Biblioteka Publiczna Gminy Komorniki konsekwentnie realizuje swoje cele statutowe. Wszyscy Czytelnicy ze zrozumieniem i aprobatą przyjęli nowe zasady korzystania z dostępu do kodów Empik Go i Legimi.

Odnosząc się do Pani zarzutów - z całą stanowczością stwierdzam, iż nieprawdą jest, że w ubiegłym miesiącu, czyli kwietniu można było otrzymać kody ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego aktywację kodu. Kody były wydawane zainteresowanym Czytelnikom od dnia 2 kwietnia, bo 1-go przypadała Wielkanoc, więc Biblioteka w tym dniu była nieczynna.

Wygenerowanie kodów jest obecnie technicznie niemożliwe przed pierwszym roboczym dniem danego miesiąca. W maju dni 1. oraz 3. to dni ustawowo wolne od pracy, natomiast dzień 2. maja Biblioteka Publiczna Gminy Komorniki (podobnie jak wiele innych instytucji) miała dzień wolny za święto przypadające w sobotę 6 stycznia 2024r. Tak więc dopiero poniedziałek 6 maja był pierwszym dniem, w którym możliwy był osobisty odbiór kodu z siedziby Biblioteki.

Pytanie z dnia 21.04.2024

Dzień dobry. Czy gmina planuje wreszcie przejścia dla pieszych na ul. Sadowej? Są przystanki ,wysiadające dzieci, które nie zawsze wiedzą którędy mogą przejść na drugą stronę drogi, zaobserwowałem już kilka niebezpiecznych sytuacji. Mam nadzieję, że gmina coś z tym zrobi, ponieważ nie każdy kierowca porusza się po Sadowej powoli.

Odpowiedź: W odpowiedzi na pytanie dotyczące zmiany stałej organizacji ruchu w zakresie utworzenia przejścia dla pieszych na ul. Sadowej w Komornikach, informuję że powyższy problem jakiś czas temu został poruszony na Komisji bezpieczeństwa działającej przy Radzie Gminy Komorniki. Na posiedzeniu Komisji stwierdzono brak możliwości umieszczenia przejścia dla pieszych w pobliżu ul. Truskawkowej zgodnie z obowiązującymi przepisami, ze względu na umiejscowienie przystanków autobusowych w obu kierunkach ruchu. Dodatkowo informuję, że w najbliższym czasie utworzy się nowa Rada Gminy Komorniki wraz z nowymi składem Komisji Bezpieczeństwa. W związku z powyższym po podjęciu pracy przez w/w Komisję, propozycja utworzenia przejścia dla pieszych zostanie po raz kolejny przedstawiona do zaopiniowania.

Pytanie z dnia 13.03.2024

Dzień dobry, Mija właśnie 3,5 roku od czasu, gdy pierwszy raz do Urzędu Gminy wpłynęła propozycja zlokalizowania przejścia dla pieszych w Wirach w rejonie skrzyżowania ul. Komornickiej i Wirowskiej lub też utworzenia chodnika łączącego ul. Wirowską z ul. Polną po północnej stronie drogi. Od początku tematu otrzymujemy informację zwrotną, iż droga podlega pod ZDP, więc niewiele da się zrobić. Chciałem zapytać na jakim etapie zaawansowania jest ten temat, czy ZDP wyraził zgodę na przejęcie zadania przez Gminę, a jeśli tak, to czy Gmina planuje zarezerwować w budżecie środki na ten cel. Powód pytania jest niezmiennie ten sam - bezpieczeństwo dzieci chodzących tą drogą do szkoły. Na ten moment dzieciaki kursują wąskim, wydeptanym poboczem na łuku drogi, gdzie kierowcy niestety hamulca za często nie naciskają. Zwlekanie w temacie takiej inwestycji to jest niestety proszenie się o nieszczęście. Przy tej okazji - czy jest szansa na ponowną interwencję w sprawie ul. Komornickiej i nagminnych znacznych przekroczeń prędkości przez kierowców? Był krótki czas, że Policja zaczęła się tu rano zjawiać i kontrolować prędkość, niestety trwało to bardzo krótko. Może pora ponownie ich o to poprosić? Poprzednim razem prośba była skuteczna. Pozdrawiam

Odpowiedź: Informuję, że po otrzymaniu informacji z Zarządu Dróg Powiatowych w Poznaniu (ZDP w Poznaniu) o treści: ,,Z uwagi na dużą ilość realizowanych obecnie zadań i ograniczony budżet nie jest możliwe umieszczenie takiej inwestycji w tegorocznym planie i prawdopodobnie również w kolejnych latach", przeanalizowano w Gminie Komorniki sprawę budowy odcinka chodnika na ul. Komornickiej pomiędzy ul. Wirowską, a ul. Jutrzenki w Wirach (etap I budowy chodnika). Przedmiotowy chodnik zgodnie z przyjętym założeniem ma połączyć istniejący przystanek autobusowy (w kierunku Komornik) ze zjazdem na ul. Jutrzenki, w taki sposób by umożliwić utworzenie nowego przejścia dla pieszych i zlokalizowanie go pomiędzy przystankami autobusowymi (w obu kierunkach) w pobliżu ul. Wirowskiej. W związku z powyższym Urząd Gminy Komorniki zwrócił się do zarządcy drogi (ZDP w Poznaniu) w celu wydania warunków technicznych dla realizacji przedmiotowego chodnika wraz z przejściem dla pieszych, a następnie po ich otrzymaniu i przekazaniu do biura projektowego została sporządzona wstępna wycena projektu budowlanego chodnika, która wynosiła 73 800 zł brutto. Wysokie koszty wstępnej wyceny projektu oraz przewidywane wysokie koszty realizacji budowy przedmiotowego chodnika wynikają z wytycznych przekazanych przez ZDP w Poznaniu, w których zarządca drogi zaleca :
- likwidacje rowu odwadniającego drogę i budowę w tym miejscu pełnowymiarowego chodnika,
- budowę kolektora deszczowego.
Budowa kanalizacji deszczowej wiązać się może z wymianą masy asfaltowej, z uwagi na konieczność realizacji wpustów ulicznych z przykanalikami w pasie jezdni, co dodatkowo zwiększy koszty zadania. W związku z powyższym Gmina Komorniki wstrzymała się z realizacją zadania, ponieważ ma ograniczone środki budżetowe na realizację zadań na drogach powiatowych, a koszty nowych zadań muszą być planowane i ujęte w budżecie Gminy Komorniki. Realizacja powyższej inwestycja nie jest również zadaniem własnym Gminy Komorniki, a koszty przebudowy elementów dróg powiatowych leżą w gestii zarządcy tej drogi. Nie wykluczam jednak, że istnieje możliwość realizacji powyższego zadania w przypadku zabezpieczenia w późniejszym terminie odpowiednich środków finansowych po ich zaakceptowaniu przez Radę Gminy Komorniki. Rada Gminy musi też wcześniej zaakceptować przejęcie tego zadania od zarządcy drogi powiatowej. W przypadku umieszczenia przedmiotowego zadania w budżecie Gminy Komorniki, Wydział Infrastruktury Drogowej przystąpi do jego sukcesywnej realizacji.

Pytanie z dnia 07.03.2024

Dzień dobry, Panie Wójcie, od wielu lat mieszkańcy Walerianowa zwracają uwagę na szybka degradację nawierzchni odcinka drogi pomiędzy Walerianowem a Rosnowem. W tym roku mamy jeszcze więcej i jeszcze większe dziury. Niedawno była ekipa naprawiająca, która dosłownie załatała trzy dziury z kilkudziesięciu i mam stan taki sam. Za chwilę nie będzie możliwości ominięcia dziur, aby nie uszkodzić elementów podwozia samochodu. Chciałbym dowiedzieć się, czy nie można raz porządnie zrobić wszystkie ubytki lub położyć nową nawierzchnię z asfaltu? Ponadto, mam pytanie odnośnie drogi Brzozowej w Walerianowie. Czy będzie zrobiona w tym półroczu / roku 2024? 

Odpowiedź: Uprzejmie informuję, że remont części ul. Bukowej (od ul. 1 Maja do końca dz. o nr ew. 237/22 obręb ew. Rosnówko) zostanie wykonany podczas trwających obecnie prac budowlanych na ul. I Maja w Rosnówku. Remont dalszej części ul. Bukowej, w stronę Rosnowa, będzie sukcesywnie wykonywany w kolejnych latach oraz uzależniony jest w głównej mierze od posiadanych środków finansowych w budżecie Gminy. Ponadto informuję, że w trakcie procedury przetargowej został wyłoniony wykonawca na budowę ul. Brzozowej w Walerianowie. Termin wykonania w/w budowy, zgodnie z podpisaną umową, został ustalony na 1l lipca 2024 r.

Pytanie z dnia 04.02.2024

Dzień dobry, mam pytanie, nabyłem niedawno w Komornikach nieruchomość, której poprzedni właściciel nie znał roku budowy. Gdzie mogę sprawdzić, z którego roku pochodzi dom? Jest to stary budynek, sprzed I wojny św. Z góry dziękuje za odpowiedź.

Odpowiedź: w zasobach zakładowego archiwum Urzędu Gminy Komorniki nie znajdują się dokumenty, dotyczące budowy budynków sprzed I wojny światowej, niemniej jednak, z uwagi na sugerowaną przez Pana datę budowy, przedmiotowy budynek może być ujęty w gminnej ewidencji zabytków. W celu zweryfikowania tego faktu proszę o kontakt z Wydziałem Ochrony Środowiska Urzędu Gminy Komorniki. Ponadto informacja o roku zakończenia budowy budynku może znajdować się w kartotece budynku. W celu uzyskania wypisu z kartoteki budynku należy złożyć wniosek do Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Poznaniu (ul. Franowo 26, 61-302 Poznań).

Pytanie z dnia 04.02.2024

Witam, Czy gmina w obecnym roku planuje dofinansowania do zbierania deszczówki w domkach jednorodzinnych? Jestem mieszkańcem Wir i chciałbym zbierać deszczówkę w zbiornikach i wykorzystywać ją do podlewania Czekam na odpowiedź i pozdrawiam

Odpowiedź: Urząd Gminy Komorniki planuje przyjmowanie wniosków od 1 kwietnia do 30 kwietnia 2024 r. W dniu 8 lutego 2024r. na sesji Rady Gminy Komorniki zostanie przedstawiony projekt uchwały wraz z regulaminem określania zasad udzielania dotacji celowych z budżetu Gminy Komorniki na zadania służące ochronie środowiska i  zwiększaniu zasobów wodnych poprzez budowę systemów deszczowych do zatrzymywania i wykorzystywania opadu w miejscu jego powstania, realizowanych na terenie gminy Komorniki. Uchwała wejdzie w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego Na początku marca będą znane wszystkie informacje. Zapraszamy do kontaktu z Wydziałem Ochrony Środowiska:  61 8100 096, srodowisko@komorniki.pl lub www.komorniki.pl.

Pytanie z dnia 01.02.2024

Dzień dobry W związku z zmianą adresu zamieszkania potrzebujemy ponownie załatwić dowóz dziecka do szkoły specjalnej Zespół Szkół Specjalnych nr 101 w Poznaniu ul.Swoboda 41. Mieszkaliśmy w Skórzewie a teraz będziemy w Plewiskach. Jak to można zrobić? Pozdrawiam serdecznie.

Odpowiedź:  Gmina Komorniki zapewnia bezpłatny transport i opiekę dzieciom z niepełnosprawnościami, będącymi mieszkańcami gminy, w czasie przewozu do placówek oświaty.

Zgodnie z ustawą Prawo oświatowe (Dz.U. 2023, poz.900) oraz zarządzeniem Wójta Gminy Komorniki nr 320/2021 z dnia 9.03.2021 dowóz przysługuje:
1)  niepełnosprawnych dzieciom od lat 3 oraz dzieciom objętych wychowaniem przedszkolnym na podstawie art. 31 ust. 2 ustawy prawo oświatowe - zwanej dalej ustawą, do najbliższego przedszkola, innej formy wychowania przedszkolnego lub ośrodka umożliwiającego dzieciom, o których mowa w art. 36 ust. 17 ustawy a także dzieciom z upośledzeniem umysłowym z niepełnosprawnościami sprzężonymi realizację obowiązku, o którym mowa w art. 31 ust. 4 ustawy;
2)  dzieciom i uczniom niepełnosprawnym, których kształcenie i wychowanie odbywa się na podstawie art. 127 ustawy do najbliższego przedszkola, szkoły podstawowej 
i ponadpodstawowej, nie dłużej jednak niż do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym uczeń kończy 21 rok życia;
3) uczniów z niepełnosprawnością ruchową, upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym - także do najbliższej szkoły ponadpodstawowej, nie dłużej jednak niż do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym uczeń kończy 21 rok życia;
4) dzieci i młodzieży, o których mowa w art. 36 ust. 17 ustawy, a także dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami sprzężonymi, z których jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna,  realizujące obowiązek szkolny i obowiązek nauki, do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym kończą: 24 rok życia w przypadku uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, z których jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna i 25 rok życia w przypadku uczestników zajęć rewalidacyjno-wychowawczych.

W celu objęcia dziecka dowozem przez Gminę, należy złożyć następujące dokumenty:
1.      Pisemną prośbę rodzica (prawnego opiekuna) dziecka niepełnosprawnego o zorganizowanie dowozu do szkoły, ośrodka lub przedszkola,
2.      Kserokopię aktualnego orzeczenia poradni psychologiczno-pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego lub o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dziecka.

Zasady organizowania dowozu przez gminę:
1.      Dowóz dzieci odbywa się od poniedziałku do piątku we wszystkie dni nauki szkolnej, zgodnie z kalendarzem roku szkolnego i zgodnie z planem lekcji oraz zajęć rewalidacyjnych, rewalidacyjno-wychowawczych i z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
2.      Dowóz dzieci organizowany jest na trasie dom-placówka oświatowa oraz placówka oświatowa- dom;
3.      Dowóz odbywa się o ściśle określonych godzinach, uzgodnionych na początku roku szkolnego pomiędzy rodzicem/opiekunem prawnym, a przewoźnikiem na podstawie tygodniowego i stałego planu zajęć lekcyjnych;
4.      Zmiany godzin dowozu w trakcie roku szkolnego mogą być dokonywane w porozumieniu z przewoźnikiem oraz za zgodą rodziców dzieci dowożonych na danej trasie;
5.      Dziecko z rodzicem/opiekunem prawnym lub osobą upoważnioną są zobowiązani do oczekiwania na pojazd w miejscu i czasie ustalonym z przewoźnikiem(przed domem, na podwórku, przed bramą). Pojazd oczekuje na dziecko w drodze do szkoły maksymalnie do 5 minut;
6.      Po zakończeniu zajęć lekcyjnych opiekun odbiera dziecko od nauczycieli w szkole i po dowiezieniu pod dom przekazuje pod opiekę rodzica/opiekuna prawnego lub osobie upoważnionej wskazanej w niniejszym wniosku;
7.      Rodzic/opiekun prawny jest zobowiązany do zapewnienia stałego kontaktu telefonicznego z przewoźnikiem.

Pytanie z dnia 31.01.2024

Szanowny Panie Wójcie, moje dzieci sygnalizują mi, że autobus linii na odcinku Plewiska -Junikowo bywa bardzo często przepełniony. Dziś, 31.01.2024r., godz. 16.00 podesłały mi zdjęcie autobusu na przystanku Jnikowo - zapełniony po brzegi. Czy kwestia zapełnienia autobusów po wybudowaniu tunelu w Plewiskach jest analizowana? czy planowane są jakieś zmiany? Np. zwiększenie częstotliwości przejazdów w godzinach szczytu czy zakup bardziej pojemnego taboru? Serdecznie pozdrawiam

Odpowiedź: Szanowny Panie, Pana pytanie przekierowałem do PUK Komorniki z prośbą o udzielenie odpowiedzi. Publikuje odpowiedź PUK Komorniki: Informujemy, że potok pasażerów na wszystkich liniach, które obsługujemy jest monitorowany. Na bieżąco sprawdzamy zapisy video monitoringów w autobusach, analizujemy informacje pozyskiwane z bramek liczących pasażerów wsiadających i wysiadających na danym kursie oraz opinie kierowców obsługujących nasze linie. W dni robocze linia obsługiwana jest pojazdami 12-metrowymi o pojemności Średnio 90 osób. Z obserwacji potoku pasażerów na linii 716 wynika, że:
- pasażerowie głównie skupiają się w obrębie środkowych drzwi a przestrzenie w pozostałych częściach pojazdu pozostają puste,
- stwierdzamy 3-4 kursy w tygodniu, w szczycie popołudniowym, które są maksymalnie napełnione,
- w szczytach porannym i popołudniowym odczyty bramek liczących wskazują maksymalne napełnienie pojazdu w przedzia1e (50-75 osób).
W styczniu 2024 wprowadziliśmy zmiany na linii 704, polegające na objęciu przewozami osiedla Soplicowo w Komornikach, spowodowało to spadek ilości pasażerów z przystanków przy osiedlu korzystających z linii 716. Od września 2024 uruchamiamy linię 715 Komorniki Zakładowa - Junikowo PKM (lub Junikowo pętla-bardziej prawdopodobny wariant), która będzie też uzupełnieniem linii 716. W marcu planowany jest remont pętli Junikowo, w związku z tym będziemy dojeżdżać do pętli Budziszyńska i tramwaje z Poznania też będą kończyły tam swój bieg. Czas trwania remontu 6 miesięcy. W związku z powyższym nadal będziemy prowadzić obserwacje i zbierać dane dla przyszłych zmian rozkładu, zobaczymy jaki efekt przyniesie uruchomienie linii 715, uczulimy również kierowców aby optymalnie zarządzali przestrzenią pojazdu, którą dysponują.

Pytanie z dnia 23.01.2024

Odpowiedź: Portal www.komorniki.pl jest od niedawna całkowicie nowy – poprzednia wersja była stworzona w 2013 roku i z upływem czasu została przeładowana informacjami. Była też niezgodna z obowiązującymi wymogami ustawy o dostępności. Nowy portal został dostosowany do regulacji prawnych, wymogów w zakresie dostępności stron WWW oraz najnowszej technologii. Jest przygotowany w taki sposób, aby jak najszersze grono odbiorców mogło z niego swobodnie korzystać na różnych urządzeniach. Niedawno zakończył się projekt „Standardy obsługi inwestora w JST Województwa Wielkopolskiego”, w którym gmina Komorniki brała udział. Zgodnie z założeniami projektu, każdy samorząd-uczestnik projektu powinien przygotować stronę internetową (lub podstronę do istniejącej strony) dla inwestora według przygotowanego wzorca.  Zgodnie z założeniami projektu na nowej stronie www.komorniki.pl założona została zakładka invest in Komorniki. Zawiera ona informacje o gminie pod kątem inwestorów, m.in. dlaczego warto tu inwestować, wsparcie dla inwestorów. Dodatkowo dodaliśmy część informacji dla podmiotów gospodarczych, które znajdowały się na poprzedniej wersji portalu po wcześniejszej ich weryfikacji (m.in. link do CEIDG, link do opłat i podatków lokalnych). W trakcie opracowania jest formularz bazy firm.  Nowy portal gminy jest cały czas aktualizowany i dostosowywany do obecnych realiów, wymagań i przepisów, aby spełniał jak najbardziej oczekiwania jego odbiorców. Wszelkie sugestie dotyczące funkcjonalności i zawartości nowego portalu można zgłaszać na adres email: promocja@komorniki.pl. 

Pytanie z dnia 23.01.2024

Panie Wójcie Codziennie rano przed godziną siódmą (teraz jest ciemno) na ul. Szkolnej w okolicy kompleksu firm i magazynów przemieszcza się spora grupa pracowników tych firm. Ponieważ nie ma tu chodnika idą oni albo skrajem drogi albo jednią. Przebiegają również z przystanku autobusowego na drugą stronę jezdni - brak w tym obszarze przejścia dla pieszych. Pytanie -kiedy gmina zadba o bezpieczeństwo w tym rejonie? Jest tu spory ruch a grupy osób podążających do pracy są zwykle ubrane na ciemno, rzadko posiadają odblaski. Brak chodnika, brak oświetlenia nie przyczynia się do bezpieczeństwa tych osób. Aż dziwne, że dotąd nie było tu poważnego wypadku z udziałem pieszych. Proszę nie odpowiadać, że jest to droga powiatowa ponieważ jest to jasne. Gmina jednak pobiera niemałe kwoty podatku od nieruchomości od firm zlokalizowanych w tym miejscu. Może wreszcie ktoś zadba o bezpieczeństwo w tym miejscu. Ja codziennie przejeżdżając w tym miejscu wiem co się tam może wydarzyć. Jednak wielu kierowców jest w tym miejscu po raz pierwszy i z pewnością nie spodziewa się takiego zagrożenia na drodze

Odpowiedź: Szanowny Panie, pragnę Pana poinformować, że w chwili obecnej trwają prace projektowe dot. przebudowy ul. Szkolnej w Plewiskach. Wykonawcą prac projektowych jest firma SD PROJEKT Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. 28 Czerwca 1956 r. nr 392, 61-441 Poznań. Projekt obejmuje, aż trzy kilometry budowy drogi pieszo-rowerowej wraz z przebudową zatok autobusowych, zjazdów, skrzyżowań oraz budową oświetlenia drogowego. W chwili obecnej trwają ostateczne uzgodnienia projektowe umożliwiające złożenie wniosku o wydanie decyzji na realizację inwestycji drogowej. Realizacja niniejszego projektu możliwa jest dzięki współpracy Urzędu Gminy Komorniki z Zarządem Dróg Powiatowych w Poznaniu. W chwili obecnej nie jestem w stanie wskazać Panu konkretnego terminu rozpoczęcia prac związanych z przebudową w/w odcinka drogi wraz z budową oświetlenia. Pragnę jednocześnie zaznaczyć, że dokładam wszelkich starań, aby w najbliższym możliwym terminie oraz w ramach posiadanych środków finansowych w budżecie Gminy Komorniki i Starostwa Poznańskiego rozpocząć prace budowlane.   

Pytanie z dnia 19.01.2024

Dzień dobry. Poproszę o informację w jaki sposób mogę otrzymać informacje w sprawie podatku od nieruchomości. w tamtym roku nie otrzymałam nic i poszło do komornika. proszę o przesłanie informacji ile mam zapłacić

Odpowiedź: Szanowna Pani,  informację w sprawie wysokości podatku, można uzyskać: osobiście w Urzędzie Gminy Komorniki w Wydziale Podatkowym pok. nr 007 (parter) pod nr telefonu 61 8100637, 61 8100098 stanowiska ds. wymiaru i kontroli podatkowej lub pod nr telefonu 61 8100083, 61 8100633, 61 8100663 stanowiska ds. księgowości i windykacji. Ponadto informuję, że decyzja wymiarowa za dany rok podatkowy jest wysyłana przez operatora pocztowego za zwrotnym potwierdzeniem odbioru na adres posiadany przez Wydział Podatkowy. W przypadku braku wpłaty w wyznaczonym terminie wysyłane są upomnienia za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, a  w przypadku dalszego nieuregulowania w terminie 7 dni od dnia doręczenia upomnienia, zostaje wszczęte postępowanie egzekucyjne w celu przymusowego ściągnięcia należności w trybie egzekucji administracyjnej zgodnie z art. 15 § 1 Ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.

Pytanie z dnia 18.01.2024

Witam, na ostatnim zebraniu wiejskim w Wirach poruszałem temat bezpieczeństwa we Wirach na ul.Południowej między Słoneczną a Cienistą. Po obu stronach ulicy na jezdni parkują samochody wymuszając slalom co przy znacznym spadku ulicy jest niebezpieczne szczególnie
w okresie zimowym. Proponowałem ustawienie znaków: zakaz parkowania w dni parzyste po jednej stronie ulicy i zakaz parkowania w dni nieparzyste po drugiej. Byłoby to sprawiedliwe dla zamieszkujących po różnych stronach ulicy. Tak jest np.na ulicy Marszałkowskiej w Poznaniu i się sprawdza. Zima w pełni, nic się nie zmieniło. Czy trzeba czekać jak jakieś auto wpadnie w poślizg lądując na chodniku wpadnie na dzieci wracające ze szkoły i dojdzie do tragedii? Proszę o podjęcie tematu.

Odpowiedź: W związku z Pana zgłoszeniem na temat bezpieczeństwa ruchu (wprowadzenie nowej, stałej organizacji ruchu) w Wirach na ul. Południowej (odcinek pomiędzy ul. Cienistą a ul. Słoneczną) informuję, że propozycja zmiany stałej organizacji ruchu w zakresie umieszczenia znaku B-36 razem ze znakiem B-37 i B-38 zostanie poruszona na najbliższej Komisji Bezpieczeństwa działającej przy radzie Gminy Komorniki. Po wydaniu pozytywnej opinii w/w Komisji wszczęta zostanie dalsza procedura ewentualnego wdrożenia powyższego rozwiązania.  

Pytanie z dnia 15.01.2024

Dzień dobry, piszę do Państwa z zapytaniem o wolne miejsca w komisjach wyborczych w nadchodzących wyborach samorządowych oraz do europarlamentu. Kiedy i gdzie można wziąć udział w naborze?

Odpowiedź: Odpowiadając na Pana pismo uprzejmie informuję, że zgodnie z art. 182 § 11 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy (Dz. U. 2023r. poz.2408 tj.) Państwowa Komisja Wyborcza uchwala sposób zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych, a także wzór zgłoszenia. Formalnie nie zostały jeszcze zarządzone wybory, proszę o ponowienie pytania w terminie późniejszym.

Pytanie z dnia 08.01.2024

Prosimy o informacje z jakich powodów został zmieniony rozkład jazdy porannego autobusu z Osiedla Kompozytorów w Szreniawie z godz. 7.05 na 7.10 Wielokrotnie sygnalizowaliśmy, że lekcje w szkole podstawowej nr.l i 2 (1 lekcja 7.20) zaczynają się tak, że autobus o godz. 7.10 jest nie przydatny i dzieci nie zdążają na lekcje. Zwracamy się z prośba o przywrócenie godziny odjazdu. 7.05 jak w rozkładzie jesiennym. Proszę wziąć pod uwagę, że niskie użytkowanie autobusu w listopadzie i grudniu wynikało w dużej mierze z okresu chorobowego wśród ucznR5w, a także nauczycieli w szkołach. Podaję ten argument po rozmowie telefonicznej w PUK Komorniki jakoby autobus nie był wykorzystywany. Niczym nie wskazane zmiany rozkładu po nowym roku zaskoczyły zarówno dzieci jak i rodziców.

Odpowiedź: W związku z Pani zapytaniem dotyczącym zmiany rozkładu jazdy autobusu linii 701 (odjazd z os.Kompozytorów w Szreniawie) zwróciłem się do PUK Komorniki i Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu o udzielenie odpowiedzi. ZTM przesłał na ręce PUK Komorniki następującą informację: „W związku z koniecznością dowozu dzieci do Szkoły Podstawowej nr 1 i 2 w Komornikach na zajęcia rozpoczynające się o godz. 7:20, od dnia 22 stycznia 2024 roku, zmianie ulegnie godzina odjazdu linii nr 701 z przystanku Komorniki/Os. Kompozytorów w rozkładzie jazdy roboczym zasadniczym. Odjazd o godz. 7:10 zostaje przesunięty na godz.7:05. Autobus po przyjeździe do przystanku Komorniki/Centrum o godz. 7:10 oczekiwać będzie 5 minut do planowego odjazdu o godz. 7:15. Pozostałe godziny odjazdów nie ulegną zmianie. Przypominamy, że podczas oczekiwania autobusu na przystanku Komorniki/Centrum kierowca może wybrać z listy komunikatów plik o nazwie: KSPEC1_b_pojazd_oczekuje.mp3. W autobusie zostanie wtedy wygłoszona zapowiedź o treści: Pojazd oczekuje do punktualnego odjazdu.

Pytanie z dnia 01.01.2024

Szanowny Panie Wójcie, Chciałbym się spytać czy gmina planuje remont boisk Orlik przy ulicy Szkolnej w Plewiskach, obok stadionu piłkarskiego GOSiR. Ogrodzenie boisk jest już pokryte rdzą, a z drewnianych budynków szatni schodzi płatami farba. Nawierzchnia boiska do koszykówki jest już mocno zniszczona, miejscami już popękała i odpadła. Nie można na nim już nawet grać gdyż zdemontowano zniszczone kosze. Z kolei na boisku do piłki nożnej trybuny wzdłuż boiska postawione pod gołym niebem niszczeją i brakuje części krzesełek. Druga sprawa to plac zabaw obok boisk i stadionu. Sprzęty na placu zabaw są już bardzo mocno zniszczone, gdyż nie podlegają konserwacji, brakuje chociażby odmalowania. Jedyna naprawa jakiej dokonano w ostatnich kilku latach to naprawa zniszczonego wejścia na zjeżdżalnie. Plac zabaw wymaga gruntownego remontu lub nawet wymiany na nowe sprzęty. Samych elementów placu zabaw jest niewiele, a jest przy nim sporo miejsca na rozbudowę.

Odpowiedź:  Odpowiadając na Pana pismo uprzejmie informuję, że Gmina Komorniki przystąpiła w 2023 r. i została zakwalifikowana do krajowego programu modernizacji kompleksów sportowych „Moje Boisko – ORLIK 2012” . Z pozyskanych środków zewnętrznych wyremontowany zostanie kompleks Orlik w Plewiskach. Bieżącym utrzymaniem i konserwacją terenu sportowego  przy ul. Szkolnej 132 w Plewiskach zajmuje się administrator, którym jest GOSiR Komorniki. Z informacji uzyskanych z GOSiRu wynika, że przeglądy placów zabaw przeprowadzone są raz w roku i kolejny przewidziany jest w marcu br. Zaplanowano także odmalowanie części urządzeń na wskazanym placu jeszcze przed rozpoczęciem sezonu. Ze względu na przepisy, które regulują  umieszczanie urządzeń na placach zabaw w odpowiedniej odległości m.in. od drogi, nie ma możliwości  rozbudowy wspomnianego placu. Kosze na boisku do koszykówki Administrator zawsze demontuje na okres zimowy. Zostaną one ponownie zawieszone po odnowieniu, kiedy pogoda pozwoli na korzystanie z boiska. Budynek szatniowy odnawiany był 5 lat temu i w tym roku planowana jest jego malowanie i renowacja. W Gminie Komorniki GOSiR administruje ponad 60 obiektami sportowymi i rekreacyjnymi w tym ponad 20 placami zabaw, a także siłowniami zewnętrznymi , kortami tenisowymi, boiskami wielofunkcyjnymi, Orlikami, stadionami sportowymi, skateparkiem, miasteczkiem rowerowym, pumptrackiem i ścianką tenisową.  Sukcesywnie planuje renowacje i naprawy wszystkich tych obiektów.

Pytanie z dnia 29.12.2023

Dzień dobry, Mam takie pytanie - czy jest może szansa na doprowadzenie ulicy Malinowej w Wirach do jakiejkolwiek formy przejezdności? Na ten moment droga w wielu miejscach, szczególnie na wysokości zabudowań i wyjazdów z bram, jest w stanie naprawdę fatalnym. Dziury i zagłębienia sprawiają, że po deszczu na 10m szerokości pasa drogowego między ogrodzeniami niezajęte wodą w niektórych miejscach są może ze 2-3 metry. Reszta jest pod wodą. Największa kałuża ma długość blisko 40 metrów i z 4 metry szerokości. I nie jest to kałuża, która jest przez chwilę - tak jak deszcz spadł w październiku, tak od tego czasu suchej drogi w tym miejscu nie było ani razu. Droga ostatni raz była równana w okresie wakacyjnym, ewentualnie we wrześniu. W listopadzie było już naprawdę źle, zgłaszałem do Urzędu Gminy temat 07.11. i 22.11. - zgłoszenia poszły dalej do PUKu. Rozmawiałem też bezpośrednio z PUKiem pod koniec listopada, bez efektów. Oficjalnie - nie da się równać kiedy nie ma dobrej pogody (deszczowo), nie da się też równać kiedy są kałuże. No a potem przymroziło, więc też się nie da. Potem puścił mróz i było błoto - więc też się nie da. Tyle tylko, że od listopada ulica Wirowska była równana już co najmniej2 razy, do nas jednak, pomimo zgłoszeń - nikt nie zajechał. Tylko czy taki stan rzeczy oznacza, że spychacz u nas nie zjawi się ani razu ze względu na deszcz czy kałuże aż do co najmniej późnej wiosny? Wysłałem też takie pytanie ze zdjęciami obecnego stanu drogi zaraz po roztopach, w dniu 11.12., na adres mailowy Wydziału Infrastruktury Drogowej Urzędu Gminy - niestety również i ten mail pozostał bez odpowiedzi. Chętnie załączyłbym linki do tych zdjęć na zewnętrznym serwisie, ale z pewnością pytanie nie przejdzie wtedy weryfikacji i nie zostanie opublikowane. Na koniec w ramach zadanego pytania pozwolę sobie wkleić fragment tego właśnie maila z prośbą o odpowiedź: "Snieg właśnie puścił, na ulicy jest rozlewisko. Przy pierwszym zgłoszeniu pytałem czy jest szansa, by równanie na wysokości posesji zrobić trochę szerzej, bo obecnie wygląda to tak jak na zdjęciach. Nie jest to stan chwilowy, związany z roztopami. Po jakichkolwiek deszczach tak wygląda tutaj tygodniami - teren jest płaski, bez spadku, woda stoi, nie ma dokąd spłynąć, ziemia jej nie przyjmuje. Przed mrozami też tutaj tak wyglądało, teraz jest po prostu tylko gorzej. Na zdjęciach jest stan obecny oraz porównawczo stan z marca tego roku. Przejazd i wyrównanie na środku drogi poprawi sytuację tylko na chwilę i tylko dla przejazdu samochodów. Po bokach nadal będą 20- centymetrowe zagłębienia pełne wody. Piesi mają konsekwentnie przechlapane, tak samo jak mieszkańcy próbujący opuścić dom inaczej niż samochodem. Czy możemy prosić o interwencję i jakiekolwiek wyrównanie tego miejsca szerzej niż tylko w środkowym pasie? Jeśli pójdzie do PUKu standardowe zgłoszenie, to standardowo może wyrównają trochę środek i w zasadzie nic się nie zmieni." Dziękuję i pozdrawiam.

Odpowiedź: Dziękując za przedmiotowe zgłoszenie informuję, że zdajemy sobie sprawę z niedogodności wynikających z korzystania przez mieszkańców z nieutwardzonych dróg na terenie Gminy Komorniki w szczególności przy niekorzystnych warunkach atmosferycznych. Dodatkowo zaznaczam iż prace związane z równaniem i profilowaniem nawierzchni są prowadzone (przez PUK Komorniki) głównie w osi dróg w celu zapewnienia ciągu komunikacyjnego dla ruchu pojazdów i pieszych. Jednocześnie chciałbym powiadomić Pana, że sugestie dotyczące wykonywania dla prac utrzymania drogi wewnętrznej ul. Malinowej wraz z drogą publiczną ul. Wirowską w Wirach oraz kwestia równanie pasa drogowego o szerszym zakresie zostały przekazane do PUK Komorniki. Informuję również, że w pierwszej kolejności realizacja prac utrzymaniowych jest wykonywana na drogach publicznych (np. ul. Wirowska), a w drugiej kolejności na drogach wewnętrznych (np. ul. Malinowa). Zaznaczam także, że pracownicy Wydziału Infrastruktury Drogowej na bieżąco przekazują do PUK Komorniki informacje o złym stanie dróg, otrzymywane od mieszkańców Gminy, w celu umieszczenia kolejnych zadań w grafiku prowadzonych prac utrzymaniowych.  

Pytanie z dnia 29.12.2023

Dzień dobry, chciałabym zgłosić że na ulicy Lubczykowej w Plewiskach wzdłuż zabudowy szeregowej nie świecą dwie lampy uliczne. Proszę o interwencję.

Odpowiedź: Nieczynne oświetlenie na ul. Lubczykowej w Plewiskach zostanie zgłoszone w dniu dzisiejszym do konserwatora oświetlenia ulicznego celem możliwie szybkiej naprawy. Niesprawne oświetlenie proszę zgłaszać bezpośrednio do Wydziału Infrastruktury Drogowej, na adres mailowy drogi@komorniki.pl lub telefonicznie na numer 618 100 636.

Pytanie z dnia 27.12.2023

Dzień dobry, proszę o naprawę oświetlenia zasilanego z lubi napowietrznych, które przestało działać po ostatnich wichurach. Ulica Szkolna w Plewiskach pomiędzy skrzyżowaniem z Grunwaldzką, a nieruchomością Szkolna 149. Ulica Fabianowska w Plewiskach pomiędzy
skrzyżowaniem z Czarną Drogą, a skrzyżowaniem z Cichą.

Odpowiedź: Nieczynne oświetlenie zostało niezwłocznie zgłoszone (w dniu 27.12.2023r.) do konserwatora oświetlenia ulicznego, którym na ul. Szkolnej i ul. Fabianowskiej w Plewiskach jest ENEA Oświetlenie. Dostaliśmy informację od ENEA, że niesprawne oświetlenie zostało naprawione jeszcze w poprzednim roku. Niesprawne oświetlenie proszę zgłaszać bezpośrednio do Wydziału Infrastruktury Drogowej, na adres mailowy drogi@komorniki.pl lub telefonicznie na numer 618 100 636.

Pytanie z dnia 21.12.2024

Szanowny Panie Wójcie, Zwracam się do Pana z pytaniem czy w budżecie na nowy rok naszej gminy wzięty będzie pod uwagę temat remontu nawierzchni ul.Waskiej w Komornikach. Stan nawierzchni jest tragiczny występują liczne a w niektórych miejscach dość głębokie dziury, a przy obecnej pogodziei długotrwałych i intensywnych deszczach przejazd droga jest bardzo utrudniony,nie wspominając nawet o wyjściu na spacer z
psem.

Odpowiedź: Uprzejmie informuję, że bieżącym utrzymaniem dróg (utwardzenie kruszywem, równanie, profilowanie) na terenie gminy Komorniki zajmuje się Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Komorniki Sp. z o.o. w zakresie równym (w ramach potrzeb) dla wszystkich dróg pozostających z zarządzie Gminy Komorniki. Jeśli chodzi o dokumentację projektową dla I odcinka ul. Wąskiej w Komornikach, tj. od ul. Bocznej do ul. Żabikowskiej,  to jest ona w chwili obecnej wykonywana przez biuro projektowe. Termin wykonania dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę ustalony został na IV kwartał 2024 r. Uchwałą nr LXXXII/716/2023 Rady Gminy Komorniki z dnia 18 grudnia 2023 r. w sprawie uchwały budżetowej na 2024r. zostały zabezpieczone środki finansowe na wykonanie zadania pn. Budowa ul. Wąskiej w Komornikach, w zakresie dokumentacji projektowej. Termin rozpoczęcia procedury przetargowej na budowę ul. Wąskiej w Komornikach zależy od środków finansowych zapisanych w projekcie budżetu.  Najprawdopodobniej będzie to rok 2025.

Pytanie z dnia 19.12.2023

Piszę w sprawie drogi ul. Słoneczna w Chomęcicach, droga jest cała w dziurach co bardzo ogranicza przejazd! Naraża auta na bardzo duże obciążenie! Kiedy zostanie to naprawione dla dobra wszystkich mieszkańców?

Odpowiedź: Wydział Infrastruktury Drogowej zgłaszał do Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych Komorniki Sp. z o. o., który zajmuje się bieżącym utrzymaniem dróg gruntowych na podstawie zawartej umowy, naprawę nawierzchni ulicy Słonecznej w Chomęcicach. Ze względu na niesprzyjające warunki pogodowe (opady deszczu) prace utrzymaniowe przesuwały się kilkukrotnie. W dniu 27 grudnia, PUK dokonał doraźnych prac, celem eliminacji wody przy ul. Poznańskiej. Prace w szerszym zakresie będą mogły się odbyć przy sprzyjających warunkach atmosferycznych w ciągu najbliższych dni.

Pytanie z dnia: 13.12.2023

Szanowny Panie Wójcie, Chciałem zgłosić problem po ostatnich intensywnych opadach zapadniętej kostki wzdłuż ulicy Widokowej w Komornikach. Miejscami kostka jest dość mocno zapadnięta co stwarza duże ryzyko uszkodzenia zawieszenia pojazdów. Z góry dziękuje za interwencje. 

Odpowiedź: Informujemy, że na ul. Widokowej w Komornikach nastąpiła interwencyjna naprawa zapadniętej kostki brukowej. Zaznaczamy, że po okresie zimowym nastąpi wizja w terenie dokonana przez pracownika Urzędu Gminy Komorniki w celu określenia zakresu ewentualnej kolejnej naprawy nierówności w nawierzchni oraz wycena przedmiotowego zadania. Po jej akceptacji przez tutejszy Urząd nastąpi ich naprawa.  

Pytanie z dnia: 11.12.2023

Dzień dobry, ulica Jagodowa między Poziomkową i Borówkową w Komornikach jest notorycznie i z coraz większą intensywnością niszczona. Deweloper Chronos Developement, którego pojazdy podwykonawców niszczą drogę dopiero się rozkręca - rozpoczęto kolejny etap budowy. Chodnik na ulicy Borówkowej na wysokości Jagodowej pokryty jest grubą warstwą błota oraz niszczony prze ciężki sprzęt budowlany - nie jest możliwe poruszanie się po nim. Teren budowy od strony ul. Poziomkowej nie jest ogrodzony i brak jest tablicy informacyjnej. Proszę o zadbanie o mieszkańców Komornik i odpowiednie zdyscyplinowanie dewelopera aby nie dewastował mienia gminnego i nie uprzykrzał życia mieszkańcom.

Odpowiedź: Informujemy, że podczas wizji w terenie przeprowadzonej przez pracowników tutejszego Urzędu, odbyła się interwencja w obecności funkcjonariuszy Straży Gminnej, która miała na celu zwrócić uwagę kierowcom i skierować pojazdy dostawcze dojeżdżające na budowę przy ul. Leśnej Aury w Komornikach poprzez zjazd od ul. Młyńskiej w Komornikach. Zaznaczamy również, że informacja o konieczności respektowania znaku zakazu B-18 – 7t na drodze publicznej ul. Borówkowej w Komornikach została przekazana do Policji i Straży Gminnej celem patrolowania ul. Borówkowej i w przypadku łamania zakazu B-18 konieczności podjęcia czynności interwencyjnych. Jednocześnie zaznaczamy, że tutejszy Urząd skierował pismo do spółki Chronos, aby kierować pojazdy ciężarowe na budowę przy ul. Leśnej Aury, poprzez zjazd od ul. Młyńskiej w Komornikach. Inwestor został również powiadomiony o konieczności podjęcia stosownych kroków zapobiegających niszczenia infrastruktury drogowej. W odpowiedzi na powyższa korespondencję zarząd w/w spółki wyraził chęć spotkania w tutejszym Urzędzie i omówienie kwestii dojazdu na plac budowy.

Pytanie z dnia: 11.12.2023

Szanowny Panie Wójcie, Minął rok od podpisania listu intencyjnego w sprawie budowy hali widowiskowo-sportowej w Plewiskach. Na jakim etapie jest projekt? Czy zmiana władzy centralnej może mieć wpływ na kontynuację inwestycji?

Odpowiedź:  Aby zrealizować założenia listu intencyjnego w sprawie budowy hali widowisko-sportowej w Plewiskach konieczne było  przystąpienie do zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Komorniki, a następnie opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Dnia 19 stycznia 2023 r. Rada Gminy Komorniki przystąpiła do sporządzenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Komorniki. Następne, dnia 30 marca 2023 r., przystąpiono do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego przedmiotowy teren. Dnia 23 listopada 2023 r. Rada Gminy Komorniki uchwaliła ww. zmianę studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Komorniki. Z kolei projekt planu miejscowego, po przejściu procedury opiniowania i uzgadniania określonej w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, we wrześniu br. został skierowany do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi celem uzyskania zgody na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne. Aktualnie oczekujemy na odpowiedź z Ministerstwa.

Pytanie z dnia: 08.12.2023

Dlaczego zlikwidowano na nowej stronie odpowiedzi zadane Panu Wójtowi?

Odpowiedź: Szanowny Panie, portal www.komorniki.pl jest od niedawna całkowicie nowy – poprzednia wersja była stworzona w 2013 roku i była już przeładowana informacjami, a przede wszystkim niezgodna z obowiązującymi wymogami ustawy o dostępności. Nowy portal został dostosowany do regulacji prawnych, wymogów w zakresie dostępności stron WWW oraz najnowszej technologii. Jest przygotowany w taki sposób, aby jak najszersze grono odbiorców mogło z niego swobodnie korzystać na różnych urządzeniach.
Na stronie jest możliwość zadawania pytań do wójta. Została też aktywowania specjalna zakładka, na której publikowane są pytania wraz z udzielanymi na nie odpowiedziami.
Nowy portal gminny jest cały czas aktualizowany i dostosowywany do obecnych realiów, wymagań i przepisów, aby spełniał jak najbardziej oczekiwania jego odbiorców.

Pytanie z dnia: 28.11.2023

Szanowny Panie, Dwa pytania. Kiedy zaczną działać windy? Oraz co powstanie i kiedy wzdłuż ulicy Szarotkowej przy Netto? Słuchy dochodzą, że będzie tam pętla, ale niestety nie znalazłam żadnych planów, projektów czy wizualizacji. 

Odpowiedź: W odpowiedzi na Pani pytania uprzejmie informuję, iż windy zlokalizowane na terenie węzła przesiadkowego Grunwaldzka - Junikowo PKM należą do dwóch zarządców tj. na terenie Miasta Poznania - Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu, a po stronie Plewisk do Urzędu Gminy Komorniki. W dniu 16.11.2023 r.obie windy uzyskały pozytywną decyzję Prezesa Urzędu Dozoru Technicznego zezwalającą na ich eksploatację. Po uzyskaniu ww. decyzji możliwe było zgłoszenie do Enea Operator gotowości do zawarcia umowy kompleksowej. W chwili obecnej oboje zarządcy oczekują na zawarcie ww. umów z operatorem energetycznym. Po zawarciu umów windy zostaną niezwłocznie uruchomione. Jednocześnie informujemy, że Gmina Komorniki nie posiada żadnych planów czy projektów pętli tramwajowej po stronie Miasta Poznania - ul. Szarotkowa przy sklepie Netto.

 

 

 

 

 

 

DO GÓRY
Włącz powiadomienia WebPush
Dziękujemy, teraz zawsze będziesz na bieżąco!
Przeglądasz tę stronę w trybie offline.
Przeglądasz tę stronę w trybie online.

ZEBRANIA SOŁECKIE


IKONY(5)